Essee 2, arviointiohje
Seuraavat asiat pitäisi olla käsiteltynä teoriaosassa:
-
luokan ja olion olemus ja ero (4p)
-
luokkamuuttujat ja instanssimuuttujat (4p)
-
luokkametodit ja instanssimetodit (4p)
-
perinnän perusajatus (4p)
-
metodien ja muuttujien periytyminen alaluokkaan (4p)
-
overriding method (alaluokan metodi korvaa yläluokan metodin (4p)
-
määreet private, protected ja public (3p)
-
konstruktorin merkitys ja periaate (4p)
-
alaluokan konstruktorin toiminta suhteessa yläluokan konstruktoriin
(4p)
yhteensä 35 pistettä.
Ei kannata ruveta suuresti miettimään, onko jokin vastaus 4 pisteen,
3 pisteen, 2 pisteen arvoinen. Jos asia on OK, se on 4p. Jos se osin
virheellinen tai puutteellinen, se on 2p. Jos asiaa ei ole käsitelty
lainkaan, se on 0p. Tätä ei arvostella yhtä tarkasti kuin
tenttiä.
Sovellusosuus on loput 15 pistettä. Minusta sen voisi arvostella
skaalalla
-
0 p (puuttuu)
-
5 p (jotain hämärää)
-
10 p (jotenkin toimivan näköinen luokkarakenne, muuttujineen
ja metodeineen)
-
15 p (erityisen hyvä).
Huomatkaa, että kielioppivirheisiin ei kiinnitetä huomiota.
Ei myöskään pelin ideaan / juoneen. Ainoastaan siihen, että
voidaanko luokkien avulla esittää jonkinlaista pelimaailmaa.