Esimerkkiprojekti: Minpantu
(Note: This is a project I used as an example of a
non-trivial programming task on an introductory course in
1995. I've since then rewritten the game, and transformed it into a
real-time tactical game with a rather challenging computer opponent.
I hope to release the new version soon.)
- Tuokiokuvia
pelistä
- Luentokalvoja pelistä
- Lähdekoodi
- COPYRIGHT,
eli ohjelman tekijänoikeusilmoitus.
- Makefile,
eli ohjeisto make-ohjelmalle siitä kuinka ohjelma käännetään.
Edellyttää, että Tcl- ja Tk-kirjastot on jo asennettu.
- TODO,
eli muistilista siitä, mitä vielä pitäisi tehdä.
- defs.h,
yleisiä määritelmiä.
- motion.h
ja motion.c,
eli palloihin vaikuttavien voimien ja pallojen liikeratojen
laskenta.
- computer_player.h
ja computer_player.c,
eli tietokonepelaajan "älykkyys".
- minpantu.tcl,
Tcl/Tk:ta käyttäen tehty käyttöliittymä.
- ui_tcl.c,
"liimaa" Tcl- ja C-koodin välillä.
- Lisäksi koodissa käytettiin joukko bittikarttakuvia.
- Kaikki yhdessä: minpantu-0.1.tar.gz
cessu@cs.hut.fi