Harjoitus 2: arvosteluohje
Seuraavassa annetaan ohje, kuinka paljon kustakin osasta saa
pisteitä. Jos metodi/pääohjelma toimii, saa
täydet pisteet. Jos toiminnasta on osa oikein mutta osa
väärin tai puutteellisesti toteutettu, saa n. 50%
pisteistä harkinnan mukaan. Jos metodi on oikein, mutta muu
ohjelma ei käänny, saa täydet pisteet. Jos metodi
ei käänny, mutta ajatus on oikeansuuntainen, saa 10-20%
pisteistä. Jos osuus puuttuu tai on täysin virheellinen, saa
0p.
Tehtävä 2.1 (max 20p)
-
testforward, 5p
-
stepforward, 5p
-
turnleft + turnright, 5p
-
Main1.java täydentäminen, 5p
Tehtävä 2.2 (max 20p)
-
Luokan ja konstruktorin toteutus, 5p
-
robotin kääntäminen oikeaan suuntaan marchForward-metodissa,
5p
-
robotin liikkuminen eteenpäin, kunnes tulee seinä vastaan, 5p
-
oikean huoneen palautus, 5p
Tehtävä 2.3 (max. 40p)
-
Luokan ja konstruktorin toteutus, 5p
-
Satunnaislukugeneraattoriolion luominen, 5p
-
Silmukka, jossa testataan pääsyä maaliin, 10p
-
Suunnan valitseminen satunnaisesti, 10p
-
Eteneminen valittuun suuntaan, 10p
Tehtävä 2.4 (max. 40p)
Luokan ja konstruktorin toteutus, 5p
Silmukka, jossa testataan pääsyä maaliin, 5p
Oikean suunnan valitseminen, 20p
Eteneminen valittuun suuntaan, 10p