|
||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||
SUMMARY: INNER | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Object | +--Named | +--Room
Room kuvaa huonetta. Huoneessa voi olla esineitä ja olentoja ja huoneet voivat olla kytkettynä toisiinsa.
Constructor Summary | |
Room(String n,
String d)
Luo uuden huoneen. |
Method Summary | |
void |
addThing(Thing thing)
Lisää esineen huoneeseen. |
void |
connect(String direction,
Room other)
Kytkee huoneen toiseen huoneeseen. |
boolean |
containsPerson(Person person)
Tarkistaa, onko annettu henkilö tässä huoneessa. |
boolean |
containsThing(Thing thing)
Tarkistaa, onko annettu esine tässä huoneessa. |
void |
enterPerson(Person person)
Lisää henkilön huoneeseen. |
void |
exitPerson(Person person)
Poistaa henkilön huoneesta. |
Room |
getConnection(String direction)
Palauta annetussa suunnassa oleva kytketty huone.. |
String |
getDescription()
Palauta huoneen selväkielinen kuvaus. |
Person |
getPerson(String name)
Hakee nimellä henkilöä tästä huoneesta. |
Map |
getPersons()
Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat henkilöt ja avaimina ovat henkilöiden nimet. |
Thing |
getThing(String name)
Hakee nimellä esinettää tästä huoneesta. |
Map |
getThings()
Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat esineet ja avaimina ovat esineiden nimet. |
boolean |
isConnected(String direction)
Onko annetussa suunnassa kytketty huone? |
void |
removeThing(Thing thing)
Poistaa esineen huoneesta.. |
void |
setDescription(String d)
Aseta huoneen selväkielinen kuvaus. |
String |
toString()
Object luokan metodin uudelleen määritys. |
Methods inherited from class Named |
getName |
Methods inherited from class java.lang.Object |
clone,
equals,
finalize,
getClass,
hashCode,
notify,
notifyAll,
wait,
wait,
wait |
Constructor Detail |
public Room(String n, String d)
n
- Huoneen nimi.d
- Sanallinen kuvaus huoneesta.Method Detail |
public void connect(String direction, Room other)
a
ja
b
välille, on sinun tehtävä kaksi kutsua:
a.connect("east", b)
ja b.connect("west", a)
.direction
- Suunta, johon kytketään.other
- Huone, joka kytketään.public boolean isConnected(String direction)
direction
- Suuntatrue
, jos kytkentä on ja
false
, jos ei olepublic Room getConnection(String direction)
direction
- Suuntanull
, jos kytkentää
annettuun suuntaan ei ole.public String getDescription()
public void setDescription(String d)
d
- Huoneen uusi kuvaus.public Map getPersons()
public void enterPerson(Person person)
person
- huoneeseen saapuva henkilöpublic void exitPerson(Person person)
person
- huoneesta poistuva henkilö.public boolean containsPerson(Person person)
person
- henkilö.true
, jos henkilö on tässä huoneessa ja
false
, jos ei ole.public Person getPerson(String name)
name
- henkilön nimi.name
tai
null
, jos tämän nimistä henkilöä ei ole huoneessa.public Map getThings()
public void addThing(Thing thing)
thing
- lisättävä esine.public void removeThing(Thing thing)
thing
- poistettava esine.public boolean containsThing(Thing thing)
thing
- esine.true
, jos esine on tässä huoneessa ja
false
, jos ei ole.public Thing getThing(String name)
name
- esineen nimi.name
tai
null
, jos tämän nimistä esinettä ei ole huoneessa.public String toString()
Object
luokan metodin uudelleen määritys.
Palautettavaa merkkijonoa voi käyttää huoneen kuvaamisessa
pelaajalle.
|
||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||
SUMMARY: INNER | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |