Class Room

java.lang.Object
  |
  +--Named
        |
        +--Room

public class Room
extends Named

Room kuvaa huonetta. Huoneessa voi olla esineitä ja olentoja ja huoneet voivat olla kytkettynä toisiinsa.


Constructor Summary
Room(String n, String d)
          Luo uuden huoneen.
 
Method Summary
 void addThing(Thing thing)
          Lisää esineen huoneeseen.
 void connect(String direction, Room other)
          Kytkee huoneen toiseen huoneeseen.
 boolean containsPerson(Person person)
          Tarkistaa, onko annettu henkilö tässä huoneessa.
 boolean containsThing(Thing thing)
          Tarkistaa, onko annettu esine tässä huoneessa.
 void enterPerson(Person person)
          Lisää henkilön huoneeseen.
 void exitPerson(Person person)
          Poistaa henkilön huoneesta.
 Room getConnection(String direction)
          Palauta annetussa suunnassa oleva kytketty huone..
 String getDescription()
          Palauta huoneen selväkielinen kuvaus.
 Person getPerson(String name)
          Hakee nimellä henkilöä tästä huoneesta.
 Map getPersons()
          Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat henkilöt ja avaimina ovat henkilöiden nimet.
 Thing getThing(String name)
          Hakee nimellä esinettää tästä huoneesta.
 Map getThings()
          Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat esineet ja avaimina ovat esineiden nimet.
 boolean isConnected(String direction)
          Onko annetussa suunnassa kytketty huone?
 void removeThing(Thing thing)
          Poistaa esineen huoneesta..
 void setDescription(String d)
          Aseta huoneen selväkielinen kuvaus.
 String toString()
          Object luokan metodin uudelleen määritys.
 
Methods inherited from class Named
getName
 
Methods inherited from class java.lang.Object
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait
 

Constructor Detail

Room

public Room(String n,
            String d)
Luo uuden huoneen.
Parameters:
n - Huoneen nimi.
d - Sanallinen kuvaus huoneesta.
Method Detail

connect

public void connect(String direction,
                    Room other)
Kytkee huoneen toiseen huoneeseen. Huomaa, että kytkennät eivät automaattisesti ole symmetrisiä, koska peleissä on usein yksisuuntaisia reittejä. Jos siis haluat esimerkiksi itä-länsi-suuntaisen kytkennän kahden huoneen a ja b välille, on sinun tehtävä kaksi kutsua: a.connect("east", b) ja b.connect("west", a).
Parameters:
direction - Suunta, johon kytketään.
other - Huone, joka kytketään.

isConnected

public boolean isConnected(String direction)
Onko annetussa suunnassa kytketty huone?
Parameters:
direction - Suunta
Returns:
true, jos kytkentä on ja false, jos ei ole

getConnection

public Room getConnection(String direction)
Palauta annetussa suunnassa oleva kytketty huone..
Parameters:
direction - Suunta
Returns:
Kytketty huone tai null, jos kytkentää annettuun suuntaan ei ole.

getDescription

public String getDescription()
Palauta huoneen selväkielinen kuvaus.
Returns:
kuvaus.

setDescription

public void setDescription(String d)
Aseta huoneen selväkielinen kuvaus.
Parameters:
d - Huoneen uusi kuvaus.

getPersons

public Map getPersons()
Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat henkilöt ja avaimina ovat henkilöiden nimet.
Returns:
map

enterPerson

public void enterPerson(Person person)
Lisää henkilön huoneeseen. Pitää huolta siitä, että henkilön huone-attribuutti on asetettu oikein.
Parameters:
person - huoneeseen saapuva henkilö

exitPerson

public void exitPerson(Person person)
Poistaa henkilön huoneesta. Pitää huolta siitä, että henkilön huone-attribuutti on asetettu oikein.
Parameters:
person - huoneesta poistuva henkilö.

containsPerson

public boolean containsPerson(Person person)
Tarkistaa, onko annettu henkilö tässä huoneessa.
Parameters:
person - henkilö.
Returns:
true, jos henkilö on tässä huoneessa ja false, jos ei ole.

getPerson

public Person getPerson(String name)
Hakee nimellä henkilöä tästä huoneesta.
Parameters:
name - henkilön nimi.
Returns:
henkilö, jonka nimi on name tai null, jos tämän nimistä henkilöä ei ole huoneessa.

getThings

public Map getThings()
Palauttaa Map-olion, jonka arvoina ovat huoneessa olevat esineet ja avaimina ovat esineiden nimet.
Returns:
map

addThing

public void addThing(Thing thing)
Lisää esineen huoneeseen.
Parameters:
thing - lisättävä esine.

removeThing

public void removeThing(Thing thing)
Poistaa esineen huoneesta..
Parameters:
thing - poistettava esine.

containsThing

public boolean containsThing(Thing thing)
Tarkistaa, onko annettu esine tässä huoneessa.
Parameters:
thing - esine.
Returns:
true, jos esine on tässä huoneessa ja false, jos ei ole.

getThing

public Thing getThing(String name)
Hakee nimellä esinettää tästä huoneesta.
Parameters:
name - esineen nimi.
Returns:
esine, jonka nimi on name tai null, jos tämän nimistä esinettä ei ole huoneessa.

toString

public String toString()
Object luokan metodin uudelleen määritys. Palautettavaa merkkijonoa voi käyttää huoneen kuvaamisessa pelaajalle.
Overrides:
toString in class Object